Jak zaplanować trening domowy?

Epidemia koronawirusa sprawiła, że w najbliższym czasie nie mamy dostępu do siłowni, a wielu z nas chce ćwiczyć. Rozwiązaniem może być ćwiczenie w domu bez sprzętu, które nie zastąpi siłowni, ale pozwoli na jakąkolwiek aktywność fizyczną. Jakie efekty daje taki trening?

Efekty treningu domowego

Należy pamiętać, że profesjonalni sportowcy i stali bywalcy siłowni nie osiągną dużych efektów bez specjalistycznych przyrządów. Dla nich trening w domu jest sposobem na utrzymanie względnej gotowości do poważniejszych treningów, gdy siłownie zostaną otwarte. Najlepsze efekty osiągną osoby dotychczas nieaktywne fizycznie, w pewnym momencie sprzęt będzie niezbędny. W jaki sposób możemy zaplanować taki trening?

Planowanie treningu

Ważne są nie tylko ćwiczenia jakie będziemy wykonywać, ale także odpowiednia dieta https://www.bodypak.pl/pl/wsb/795_utrzymanie-formy-w-warunkach-domowych-trenowa.html. Same ćwiczenia będą oparte na korzystaniu z wagi naszego ciała aby utrzymać siłę naszych mięśni. Do takich ćwiczeń można zaliczyć pompki (zarówno klasyczne jak i wąskie), przysiady, pajacyki, burpees, plank i wiele innych ćwiczeń na różne partie ciała. Należy odpowiednio dobrać takie ćwiczenia, aby każda partia mięśni w naszym ciele doświadczyła wysiłku.

Jak zaplanować trening domowy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry