Fitness – indywidualnie czy w grupie?

Aby osiągnąć dobre zdrowie i zadowalającą figurę należy ćwiczyć. Jednak jak zrobić to najlepiej, czy zapisać się na ćwiczenia grupowe, gdzie instruktor i grupa nadają tempo, czy trening indywidualny, gdzie sami nadajemy tempo? Oprócz tempa ćwiczeń każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy.

Trening grupowy

Trening w grupie będzie dobrym rozwiązaniem dla osób nie potrafiących się motywować, gdyż w grupie o motywację będzie znacznie prościej. Kolejną zaletą treningów w grupie jest gotowy i odpowiednio ułożony plan ćwiczeń, który wykonuje się razem z grupą. Instruktor będzie nam pomagał, wydawał polecenia i pilnował aby każde ćwiczenie zostało wykonane prawidłowo. Ważna jest również interakcja z innymi osobami, poprzez pomoc sobie nawzajem będziemy chcieli wypaść jak najlepiej i dać z siebie wszystko.

Trening indywidualny

W przypadku treningów indywidualnych to my decydujemy jakie ćwiczenia wykonujemy i w jakim tempie będziemy je wykonywać. Możemy sami wybrać czy chcemy poprawić kondycję, zrzucić zbędne kilogramy czy też poprawić i uelastycznić nasze ciało. Jeśli nie chcemy ćwiczyć w grupie i jesteśmy początkującymi to warto zapytać się o poradę trenera, który nadzoruje daną siłownię. Z jego pomocą możemy dobrać odpowiedni program treningowy i powie nam jakie popełniamy błędy podczas wykonywania ćwiczeń.

Podsumowując

Odpowiedni trening jest bardzo ważny do bycia zdrowym, jednak to od nas zależy czy lepiej pracuje się nam samemu czy w grupie. Każde rozwiązanie ma zalety i wady i głównie od naszych preferencji zależy które rozwiązanie wybierzemy.

Fitness – indywidualnie czy w grupie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry