Suplementacja składników odżywczych

Osoby, które interesują się swoim zdrowiem chcą aby w ich diecie znalazły się posiłki zdrowe, które dostarczą odpowiedniej ilości składników odżywczych. Jednak nawet takie osoby mogą doświadczyć niedoborów niektórych minerałów i witamin. Dlaczego tak się dzieje?

Dlaczego mamy niedobory?

Żywność traci swoje wartości odżywcze po pewnym czasie, na przykład warzywa i owoce nie powinny być długo przechowywane, gdyż tracą one swoje antyoksydanty. Ponadto duży wpływ na ilość składników odżywczych ma współczesna metoda produkcji żywności. Sztucznie nawożona gleba nie produkuje tak zdrowej żywności jak naturalna gleba. Szczególnie narażone na niedobory składników odżywczych narażone są osoby aktywne fizyczne, gdyż potrzebują one więcej składników odżywczych niż osoby mniej aktywne. Co i jak należy suplementować?

Co i jak uzupełnić?

Najważniejsze składniki odżywcze, które mogą wymagać suplementacji to witamina D3 (wytwarza ją nasza skóra pod wpływem promieni słonecznych), kwasy tłuszczowe omega-3 (znajdujące się w tłustych rybach), magnez, selen i witamina C. Te składniki można suplementować za pomocą specjalnych środków farmaceutycznych lub za pomocą żywności bogatej w dany składnik. Przykładami naturalnych suplementów mogą być nasiona chia (źródło wapnia, magnezu i kwasów omega-3), jagody goji (zawiera dużo witamin i pierwiastków) lub chlorella (usuwa z naszego organizmu toksyny i metale ciężkie).

Suplementacja składników odżywczych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry